7.7.2017 9.24

IHMEIDEN ISLANTI 1.10. - 5.10.2017

Kaksi paikkaa vapautunut! Vielä mahdollisuus lähteä mielenkiintoiselle matkalle. Ota yhteyttä pikimiten: Rauni Myllyaho 040 5942022 tai rauni.myllyaho@gmail.com

Sunnuntai 1.10.2017                 Helsinki–Reykjavik (kiertoajelu)

Icelandairin lento lähtee Helsingistä klo 15:35 ja saapuu Reykjavikiin klo 16:00. Suomenkielinen opas on vastassa Keflavikin lentoasemalla. Jatkamme matkaa Reykjavikin kaupunkiin ja näemme kiertoajelun aikana kaupungin tärkeimmät nähtävyydet mm. Hallgrimskirkjan kirkon ja sataman. Kiertoajelun jälkeen majoittuminen hotelliin ja yhteinen illallinen paikallisessa ravintolassa.  Päivän ajomatka noin 70 km.

Fosshotel Baron ***

Maanantai 2.10.2017

Reykjavik-Kultainen kolmio-Etelärannikko-Vik

Aamiainen hotellissa. Jätämme pääkaupungin taaksemme ja lähdemme kohti Islannin tunnetuimpia luonnonnähtävyyksiä. Geysirin alue kuumine lähteineen on vaikuttava kokemus. Strokkur suihkuttaa vettä kohti korkeuksia noin viiden minuutin välein. Jatkamme kohti etelärannikkoa, joka on kuuluisa vesiputouksistaan, jäätiköistään ja mustahiekkaisista rannoistaan. Näemme yhden Islannin tunnetuimista vesiputouksista, Gullfossin, ja pysähdymme myös Seljalandsfossin ja Skogafossin vesiputouksilla. Päivän aikana vierailemme myös Skogarin kotiseutumuseossa ja Víkin kylässä. Majoittuminen hotelliin Vikin alueella ja yhteinen illallinen hotellissa. Päivän ajomatka noin 300 km.

Hotel Katla***                           http://hotelkatla.is

Tiistai 3.10.2017

Vik-Thingvellir-Borgarfjördur-Reykjavik

Aamiainen hotellissa. Lähdemme kohti Thingvellirin kansallispuistoa, jossa muinainen Islannin parlamentti kokoontui ensimmäisen kerran jo yli 1000 vuotta sitten, vuonna 930. Jatkamme Borgarfjördurin alueelle, jossa on Islannin vesipitoisin kuuma lähde, Deildartunguhver. Kuljemme myös kuuluisan islantilaisen kirjailijan, Snorri Sturlussonin jalanjäljillä ja näemme paikan, jossa nautittiin kuumista kylvyistä jo 1100–1200 -luvuilla. Ennen Reykjavikiin palaamista ihailemme vielä Hraunfossarin vesiputouksia. Alueelta on kävelymatka myös Barnafossin putouksille. Illaksi jatkamme Reykjavikiin ja tutustumme Alafossin villamyymälään, missä mahdollisuus myös ostoksiin. Majoittuminen hotelliin ja yhteinen illallinen paikallisessa ravintolassa. Päivän ajomatka noin 380 km.

Hotel 22 Hill ***                       http://www.22hillhotel.is

Keskiviikko 4.10.2017

Reykjavik (Blue Lagoon)

Aamiainen hotellissa. Aamupäivällä ajamme Reykjanesin niemimaalla sijaitsevan Sinisen Laguunin ulkoilmakylpylään. Uinti keskellä laavakenttää sijaitsevassa lämpimässä mineraalipitoisessa vedessä on varmasti unohtumaton elämys. Palaamme takaisin Reykjavikiin ja päivää voi viettää omien mieltymystesi mukaan. Reykjavikista voit myös hankkia mukavat ja persoonalliset tuliaiset kotiin, sillä täällä ovat koko saaren parhaat ostosmahdollisuudet. Illalla nautimme yhteisen päätösillallisen paikallisessa ravintolassa ja muistelemme matkan antia. Päivän ajomatka noin 100 km.

Torstai 5.10.2017

Reykjavik-Helsinki

Aikainen aamiainen ja kuljetus Keflavikin lentokentälle, josta Icelandairin lento lähtee klo 07:30 ja saapuu Helsinkiin klo 13:50. Päivän ajomatka noin 50 km.

Hinta: 1235 € / hlö

Hintaan sisältyy:
-          lennot aikataulun mukaisesti turistiluokassa
-          lentokenttäverot ja matkustajamaksu
-          matkaohjelman mukaiset kuljetukset, retket ja sisäänpääsymaksut
-          majoitus jaetussa kahden hengen huoneessa
-          aamiainen päivittäin hotellissa
-          matkaohjelman mukaiset ateriat (neljä illallista)
-          suomenkielisen oppaan palvelut

Lisämaksusta: Yhden hengen huone 170 €

Hintaan sisältyvien lentokenttäverojen osuus on 40 €/hlö ja niiden muuttuessa pidätämme oikeuden vastaaviin muutoksiin.

Varausmaksu 200 €/hlö erääntyy maaliskuun loppuun mennessä ja loppusuoritus viimeistään kuusi viikkoa ennen matkan alkua.

Peruutusehdot:

-jos matka peruutetaan viimeistään 61 vrk ennen sen alkamista,  peritään toimistokuluina 100 €/henkilö

-jos matka peruutetaan 60–35 vrk ennen sen alkamista,  peritään kuluina 25 % matkan hinnasta/henkilö

-jos matka peruutetaan 35–15 vrk ennen se alkamista,  peritään kuluina 50 % matkan hinnasta/henkilö

-jos matka peruutetaan myöhemmin kuin 15 vrk ennen sen alkamista,  ei matkasta suoriteta takaisinmaksua

Sairaustapauksissa (edellyttää lääkärintodistusta, jossa mainitaan kykenemättömyys lähteä matkalle) tai muun ylivoimaisen esteen (määritelty yleisissä valmismatkaehdoissa kohdissa 5.1–5.2) vuoksi tapahtuvissa peruutuksissa kulut selvitetään tapauskohtaisesti. Näissä tapauksissa matkatoimistolla on oikeus periä toimistokulut, palvelumaksu sekä palveluntarjoajien veloittamat kulut, joista matkanjärjestäjä ei saa hinnanpalautusta (esim. lentoliput, majoituspalvelut, ennakkoon maksetut retket, lipputilaukset jne.).

Suosittelemme riittävän peruutusturvan sisältävän matkavakuutuksen ottamista jo matkan varausvaiheessa.

Noudatamme Yleisiä Valmismatkaehtoja ja MatkaVekan erityisehtoja. https://www.matkavekka.fi/matkaehdot

Vastuullinen matkanjärjestäjä MatkaVekka

Matkavaraukset ja lisätiedustelut: