16.1.2017 11.20

Kokonaisturvallisuuden Suomi 100 vuotta -juhlahanke

Ainutlaatuinen ja valtakunnallinen, koko juhlavuoden 2017 kestävä hanke tuo ensimmäistä kertaa yhteen kaikki keskeiset kokonaisturvallisuuden toimijat: viranomaiset, järjestöt, yritykset ja kansalaiset. Yhteistyössä ovat vapaaehtoiset maanpuolustus- ja turvallisuusjärjestöt, veteraanijärjestöt ja viranomaiset, mm. Opetushallitus, Puolustusministeriö, Sisäministeriö, Turvallisuuskomitea, Huoltovarmuuskeskus, Puolustusvoimat, Rajavartiolaitos, Poliisi, Pelastustoimi ja Hätäkeskuslaitos - sekä paikallistasolla myös SPR ja VAPEPA. Maanpuolustuksen Tuki ry:n jäsenjärjestöineen koordinoima hanke on osa Valtioneuvoston kanslian virallista Suomi 100-ohjelmaa.

Tunnus_spostiviestikenttaan

Hanke koostuu kattavasti eri puolilla Suomea toteutettavasta kymmenestä kokonaisturvallisuustapahtumasta ja ainakin neljästä asiantuntijaseminaarista huipentuen Helsingissä elokuussa 2017 järjestettävään päätapahtumaan. Tilaisuuksien yleisötavoite on 300 000 ja laadukkaalla mediakampanjalla tavoitellaan jopa kahta miljoonaa suomalaista. Kampanjan teemana on NUKU RAUHASSA, jotta jokainen suomalainen voisi nukkua rauhassa.

Erityisesti lapsille ja nuorille suunnatun hankkeen tarkoituksena on lisätä kansalaisten tietämystä kokonaisturvallisuudesta ja motivoida heitä osallistumaan vapaaehtoiseen maanpuolustus- ja turvallisuustyöhön. Veteraanien perinnön välittäminen ja syrjäytymisen ehkäiseminen ovat hankkeen keskiössä. Vapaaehtoisen, vastikkeettoman työn osuus hankkeessa on erittäin suuri.

Facebook-sivut: https://www.facebook.com/nukurauhassa/
Instagram: @nukurauhassa #nukurauhassa