26.4.2016 12.36

Ritarimalja myönnettiin Hilkka Sahariselle

Sotilaskotiliitto myönsi jäsenistön nimikkovuotena ikuisesti kiertävän Ritarimaljan 23.4.2016 yhteisömme arvojen esimerkillisille toteuttajalle. Palkitsemisessa huomioittiin jäsenistön tekemä arvokas käytännön työ varusmiesten hyväksi ja leipomo-osaamisen tärkeyden korostaminen.

Hilkka Saharinen on ollut mukana sotilaskotitoiminnassa 55 vuotta. Hän on osallistunut lukemattomiin Pohjois - Suomen aluleella toteutettuihin sotaharjoituksiin, leipomalla leirisotilaskodissa sotaharjoituksiin osallistuville sotilaille. Sotilaskotisisaremme on merkki siitä, että sotilaskotitoimintaa voi edistää ansiokkaasti tekemällä ehkä ei niin näkyvää mutta aivan yhtä arvokasta työtä kuin se näkyvämpikin osa.

Vaikka takana olisi ollut kuinka raskas ja pitkä ja vielä kuuma päivä leipomossa, niin Hilkalla on aina vielä ollut hymy huulilla. Paljon paremmin ei yhteisiä arvojamme, iloisuus ja palvelualttius voi toteuttaa.

Huomionosoitus on muistutus meille kaikille leipomo-osaamisen tärkeydestä. Sotilaskotijärjestö on kuuluisia juuri omista leivonnaisista, joten jatkuvuus ja leipomo-osaamisen arvostaminen on tärkeää.

Mannerheim-ristin ritarit ovat luovuttaneet Sotilaskotiliitolle talousneuvos Pauli Talvion (Viipuri, Rauma) lahjoittaman ritarimaljan tunnustukseksi järjestön arvokkaasta työstä maanpuolustustyön hyväksi. Ritarimalja jaetaan vuosittain pääsääntöisesti Sotilaskotiliiton kevätkokouksessa joko jäsenelle, jaostolle, leirisotilaskodille, projektityöryhmälle, yhdistykselle, alueelliselle toimijalle, henkilöstölle tai jollekin muulle ryhmälle tai yksityiselle henkilölle, joka erityisen ansiokkaalla tavalla on edistänyt tai edistää sotilaskotitoimintaa.