18.4.2017 15.18

SoMa Naisten harjoitus arjen erityistilanteisiin

Sotilaskotiliiton ja Maanpuolustusnaisten liiton yhteinen SoMa-harjoitus valmentaa naisia selviytymään monenlaisista arjen tilanteista niin kotona kuin ryhmissä. Harjoitus kuuluu Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kurssitarjontaan. Harjoitus jakaantuu 10 teemakurssiin, joista kukin osanottaja valitsee yhden.

Kurssiteemat ovat: Lataa tästä kurssiesite
• Etsintä ja maastoensiapu
• Harjoituksen viestintä
• Junioriturvallisuus
• Kurssinjohtajan koulutus
• Kanttiiniryhmä poikkeusoloissa
• Varustaudu ja selviydy retkellä
• Muutosjohtaminen
• Perille ilman navigaattoria
• Sähköttä kaupungissa
• Turvallisesti vesillä

Harjoitukseen osallistuminen maksaa 55 €. Hintaan sisältyvät kurssiohjelman lisäksi majoitus varuskunnassa, ateriat ja maastopuku. (Myös omaa mastopukua voi käyttää.) Kahden kurssin osanottajat yöpyvät teltoissa. Matkat eivät kuulu hintaan, mutta Santahaminaan pääsee perille asti omalla autolla tai bussilla Herttoniemen metroasemalta.
Harjoitus on tarkoitettu ensi sijassa Sotilaskotiliiton ja Maanpuolustusnaisten liiton jäsenille. Yhdellä kurssilla on osanottajia 10-30. Kaikkiaan harjoitukseen tulee noin 250 naista. Harjoitus alkaa perjantaina 25.8. klo 14 ja päättyy sunnuntaina 27.8. klo 14. Kurssilaiset eivät poistu Santahaminasta kesken harjoituksen.

Ilmoittautuminen harjoitukseen alkaa 5.6. Maanpuolustuskoulutuksen (MPK) nettisivuilla ja päättyy 5.7. Kurssinjohtajan koulutuksen osanottajat kutsutaan mukaan henkilökohtaisesti. Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään
vahvistus ja elokuun alussa opaslehti.