Jäseneksi

Voisinko minä olla mukana sotilaskotitoiminnassa?

Aktiivisessa, vapaaehtoisessa sotilaskotitoiminnassa on mukana n. 5000 jäsentä. Monelle nuorelle varusmiespalvelusaika on ensimmäinen kerta, jolloin he ovat pois perheensä luota, uudessa ympäristössä. Tehtävämme on tuoda ja tuottaa varusmiehille sotilaskotipalveluja.

Järjestön jäseneksi liittyessäsi voit valita, mikä tuntuu sinulle luontevimmalta tavalta olla mukana toiminnassa. Kaikkiin tehtäviin annetaan tarvittava koulutus. Pikkusisarena voi aloittaa jo 10-vuotiaana, tietenkin aina aikuisen ohjauksessa. Varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä 16 - vuotiaana. Yläikärajaa sotilaskotisisarille ei ole.

Miten pääsen mukaan?

Ota yhteyttä lähimpään sotilaskotiyhdistykseen tai Sotilaskotiliittoon. Voit käydä ensin tutustumassa toimintaan ja sen jälkeen päättää, haluatko olla toiminnassa mukana ja liittyä jäseneksi.

Arvomme ovat:

• vapaaehtoisuus
  • yhteisöllisyys
  • osaaminen ja itsensä kehittäminen
  • luotettavuus
  • iloisuus ja palvelualttius

Sotilaskotisisaret käyttävät sotilaskotitoiminnassa järjestön vihreitä sotilaskotiasuja. Varusmies ja reserviläinen tunnistavat sinut ja tietävät, että osaat tarvittaessa opastaa ja auttaa monissa eri tilanteissa.

Pullaa vapaaehtoisvoimin

Vapaaehtoistoimintaa voi toteuttaa vaikka leipomalla varusmiehille.

Kaikille jäsenille lähetetään Sotilaskoti-lehti

Lehti ilmestyy viisi kertaa vuodessa. Lehti on oleellinen osa koko järjestön toimintaa. Se toimii valtakunnallisena tiedotuskanavana sisarille. Lehdessä julkaistavat artikkelit ovat suurelta osin sotilaskotiyhdistysten kirjoittamia. Lehden voi lukea myös Sotilaskotiliiton kotisivuilta.

Sisarhenkeä pidetään yllä yhteisillä tapahtumilla

Sotilaskotijärjestö huolehtii myös jäsentensä hyvinvoinnista. Jokaisessa yhdistyksessä on sisartoimintaa. Sisaret nauttivat yhdessäolosta sisarilloissa, retkillä ja muissa jäsenille suunnatuissa tapahtumissa.

Lisätietoa toiminnastamme toimintasivuilla.