Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste on laadittu noudattaen henkilötietolakia (10 ja 24 §) sekä EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR). Tietosuojaseloste on viimeksi päivitetty 25.9.2024.

1. Rekisterinpitäjä
Sotilaskotiliitto-Soldathemsförbundet ry
Y-tunnus 0202066–2
Simonkatu 12 A 9, 00100 Helsinki

toimisto(ät)sotilaskotiliitto.fi

Viestintä- ja markkinointikoordinaattori Susan Haanpää
susan.haanpaa(ät)sotilaskotiliitto.fi

Jäsensihteeri Pia Ojala
pia.ojala(ät)sotilaskotiliitto.fi

Rekisterin nimi
Sotilaskotiliitto-Soldathemsförbundet ry:n verkkosivujen käyttäjärekisteri.

2. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste
Käsittelemme henkilötietoja, jotta voimme tarjota ja kehittää Sotilaskotiliiton verkkosivustoa sekä ylläpitää ja optimoida sen toimintaa, esimerkiksi teknisten parannusten ja sisällön mukauttamisen avulla. Henkilötietoja kerätään muun muassa käyttäjäkokemuksen parantamiseksi, verkkosivuston käytön analysoimiseksi ja kävijämäärien seuraamiseksi.

Tietojenkäsittely perustuu ensisijaisesti käyttäjän suostumukseen, joka annetaan evästeiden käytön yhteydessä.

3. Tietojen säilytyksen kesto
Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeen tässä tietosuojaselosteessa kuvattujen tarkoitusten toteuttamiseksi.

4. Säännönmukaiset tietolähteet ja rekisterin sisältö
Saamme tallennettavia tietoja suoraan käyttäjiltä muun muassa, kun käyttäjä täyttää yhteydenottolomakkeen tai kirjautuu intranet-palveluun. Kerättäviä tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, sotilaskotiyhdistys ja käyttäjätunnus.
Keräämme tietoja käyttäjän selaimesta ja laitteesta evästeiden avulla. Näihin tietoihin voi sisältyä esimerkiksi IP-osoite, selainversio, laitetiedot ja sivustolla vietetty aika. Analytiikkapalvelun avulla kerätään tietoja sivuston käyttäjistä, kuten kävijämääristä, liikenteen lähteistä ja käyttäjän toiminnasta sivustolla.

5. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto
Rekisteritietoja voidaan jakaa organisaation sisällä ja siirtää rekisterinpitäjän valitsemille palveluntarjoajille, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän lukuun. Tällaisissa siirroissa rekisterinpitäjä on varmistanut, että tietosuojalainsäädäntöä noudatetaan kyseisten palveluntarjoajien osalta. Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

6. Rekisterin suojauksen periaatteet
Käsittelemme henkilötietoja luottamuksellisesti ja toteutamme asianmukaiset tekniset ja organisatoriset turvatoimenpiteet henkilötietojen suojaamiseksi luvattomalta pääsyltä, tietojen häviämiseltä, väärinkäytöltä tai muulta lainvastaiselta käsittelyltä. Pääsy henkilötietoihin on rajattu vain tarvittaviin henkilöihin, ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

7. Tarkistusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista, puutteellisen tiedon täydentämistä sekä tarpeettoman tiedon poistamista.

Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).

8. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisteröidyillä henkilöillä on oikeus pyytää omien henkilötietojensa poistamista rekisteristä (“oikeus tulla unohdetuksi”), ja heillä on myös muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet, kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Tällaiset pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää pyynnön esittäjää todentamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa määritellyssä ajassa, yleensä kuukauden kuluessa.

9. Evästeet