Vapaaehtoistyötä varusmiehen hyväksi

Sotilaskodissa ja erilaisissa tapahtumissa on mukana vihreisiin pukeutuneita, joista osa on sotilaskotiyhdistyksissä työskenteleviä rautaisia ammattilaisia, osa innokkaita ja osaavia vapaaehtoisia. Sotilaskotitoimintaa voi harrastaa kaikissa Suomen varuskunnissa, leirisotilaskodeissa ja myyntiautoissa.

Vapaaehtoiset ovat mukana harrastuksessaan Hymyllä ja sydämellä tekemässä työtä varusmiesten ja reserviläisten hyväksi. Harrastus sopii kaikenikäisille naisille ja miehille – jokaisen panostusta ja taitoja tarvitaan!

Ohessa jäsenemme kertovat, mikä sai juuri heidät tulemaan mukaan toimintaan!

Kasvokuva nuoresta naisesta.

Aino Leppä, Ähtärin Sotilaskotiyhdistys

Liityin Ähtärin sotilaskotiyhdistykseen tätini innoittamana vuonna 2016. Ähtärissä oli juuri silloin alkanut pikkusisartoiminta ja tätini mukaan sovin yhdistykseen luonteeni takia. Täti oli oikeassa, sillä toden totta ahkeruudestani ja hyvästä laskupäästäni on ollut hyötyä esimerkiksi kassatyöskentelyssä.

Outi Kallio, Tampereen Seudun Sotilaskotiyhdistyksestä.

Outi Kallio, Tampereen Seudun Sotilaskotiyhdistys

Pitkän linjan sotilaskotisisar Outi Kallio on vuosien varrella toiminut usealla paikkakunnalla. Alun perin äitinsä kannustamana mukaan tulleen Outin ura sisarena alkoi Sodankylässä, jatkui muuton myötä Oulussa, ja kolmisen vuotta sitten Tampereella. Monipuolinen harrastus on vuosien varrella tuonut monia uusia ystäviä ja mielekästä tekemistä päiviin.

Anniina Lehmus.

Anniina Lehmus, Säkylän Sotilaskotiyhdistys

Suoritin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen Säkylässä vuonna 2022 ja sain siellä kosketusta sekä varuskuntaan sekä sotilaskotiin. Näiltä ajoilta mieleeni jäi sisartoiminta ja erityisesti upea kirjasto, johon en harmikseni ehtinyt kunnolla tutustua. Noin vuoden päivät sotilaskotiyhdistykseen liittyminen pyöri ajatuksissani, kunnes tartuin härkää sarvista ja päätin hypätä mukaan toimintaan!