Sotilaskotiliiton pääsivuille

Tervetuloa Riihimäen sotilaskotiin!

Suomessa on yhteensä 36 sotilaskotiyhdistystä. Osa niistä toimii varuskunnissa ja osa ns. pojattomina yhdistyksinä. Kaikkia meitä yhdistää samat arvot ja se, että toimimme varusmiehen hyväksi hymyllä ja sydämellä. Sotilaskotiyhdistysten kattojärjestönä toimii Sotilaskotiliitto. Riihimäen Sotilaskoti toimii osana Hattula-Riihimäki Panssariprikaatia.

Riihimäen Sotilaskotiyhdistyksellä on n. 110 jäsentä, joista noin puolet toimii aktiivisesti vapaaehtoistyössä. Jäsenemme ovat vihreitä sisaria ja veljiä, jotka sotilaskotiympyröissä tunnistaa vihreästä vaatetuksesta. Lisäksi Sotilaskodissamme työskentelee kaksi palkattua sotilaskotityöntekijää. Palkattu henkilökunta on paikalla maanantaista perjantaihin ja he osaavat myös kaikkein parhaiten vastata kysymyksiinne tuotteista. Sotilaskotisisaret tapaat iltaisin tiistaisin ja torstaisin ja lauantaisin, jos varusmiehiä on paikalla.

Maksuvälineenä toimivat:

• käteinen raha
  • käteiskortit
  • yleisimmät luottokortit
  • MobilePay

Kahvilan linjastosta löytyy munkkia ja muita makeita ja suolaisia kahvilatuotteita. Tuotteet vaihtelevat päivittäin, mutta perustuotteet ovat joka päivä saatavilla. Gluteenittomia tuotteita kannattaa kysyä kassalta. Myymälässä on myynnissä kemikaliotuotteita, joukko-osastotuotteita ja erilaisia kioskituotteita.

Salissa on piano sekä, voit soitella myös akustista kitaraa. Meillä on myöskin kirjahylly josta voi lainata lukemista tyyliin lue, lainaa ja palauta. Salissa voit pelata lautapelejä. Tai ota hurja lätkämatsi kaverin kanssa.

Hymyllä ja sydämellä varusmiesten hyväksi

Lahjoitamme joka vuosi liikevaihdostamme n. 4% varusmiesten hyvinvointiin. Olemme hankkineet mm. pingispöydän ja tupiin erilaisia pelejä, joskus on ostettu leffalippuja tai tarjottu pizzailta. Yksi suosituimmista illanvietoista on yllätyksellinen bingoilta! Ps. Ei mikään mummobingo.

Palautelaatikko löytyy Sotilaskodin myymälän ovelta. Voit jättää laatikkoon toiveita ja ehdotuksia. Ne voivat liittyä tuotteisiin tai harrastetoimintaan.